onsdag 18 februari 2015

Endpaper Mitts i trädgården

Min syster är van vid att få små lappar i julklapp. I år innehöll lappen ett löfte om stickade halvvantar som hon hade önskat sig och jag inte hunnit sticka. De blev färdiga i slutet av förra veckan och igår fick de följa med mig på en runda i trädgården. Jag måste erkänna att jag kände mig lite fånig som drog runt och fotade ett par vantar på alla möjliga tänkbara platser och vinklar.

Bilden är iscensatt, jag hade inte hjärta att plocka dem.



Mönstret heter Endpaper Mitts och är ett gratismönster på Ravelry med en hel massa projekt. Garnet är rester av Drops alpacka som jag använde till bebiskoftan. Det är ju mitt andra flerfärgsstickade projekt i det här garnet. Och även om resultatet ser fint ut är det mycket mer ansträngande att sticka flerfärgsstickning i hal alpacka än i rivigt ullgarn! Förhoppningsvis är det sista gången jag får för mig att flerfärgssticka i det här garnet, för jag har fortfarande en del rester kvar. Randigt nästa gång kanske?

Vanten och jag gjorde i alla fall lite upptäckter i trädgården. Våren är på väg! De första snödropparna har tittat upp. Och grönkålen har blivit ordentligt äten av både rådjur, kaniner och människor i vinter. Undrar om den kommer repa sig i år eller om vi får sätta ny. Jag kunde även konstatera att det nyanlagda landet från förra sommaren behöver en ordentlig rensning i vår, just nu ser det inte mycket ut för världen, så som vi slarvade i höstas!

Stackars grönkål, men fint att rådjuren fått mat i alla fall!
Här ska gödslas och vändas och rensas till våren.




1 kommentar: