lördag 4 april 2015

En liten virkad väska

När jag var gravid tog jag en hel del konstiga beslut. Ett av dem var att skänka min axelväska till second hand för att "en sån använder en ju aldrig när en har barn ...". Såhär i efterhand har jag ju märkt att det visst händer att jag går hemifrån utan bebis och att det då är bra med en liten väska. Så nu har jag virkat en!










Garnet är Regnbågens bomullsgarn, batikfärgat i en fantastisk vinrödskimrande färg. Jag använde virknål 2,5. Väskan består av fyra rutor som är ihopvirkade och sedan virkade runt om i olika mönster. Under projektet har jag hämtat mycket inspiration från bloggen Crocheology och gratismönstret Walkednights bralette. Bla är det därifrån mönstret till rutan kommer. Sen virkade jag ihop styckena och sydde i ett innerfoder och en dragkedja. Väskan rymmer min plånbok, mobil och ( hoppas jag) en liten stickning eller extra blöja till bebisen :)


3 kommentarer:

  1. Snygg väska och jättefin färg!

    SvaraRadera
  2. Vad fin den blev din väska!
    Tack för tipset o Runåbergs fröer! Så ska jag nog också ta och göra. :)

    SvaraRadera