onsdag 20 januari 2016

Bröllopsstickning

Jag stickade en tjock fluffig ullsjal till vårt bröllop i somras. En bröllopssjal verkar ju vara näst intill obligatorisk men jag hade trots det bestämt mig för att skippa det. Jag har fortfarande inte kommit över min rädsla för spetsstickning. Men så åkte vi till platsen för bröllopet och för andra gången i rad regnade det. Oddsen för regn tycktes ju då vara 100 procent och en varm sjal är ett måste. På vägen hem köpte jag ett härligt grått ullgarn i min favoritgarnaffär. Syster lyster i Gränna! Har ni vägarna förbi Gränna i sommar och tröttnar på polkagrisar tycker jag verkligen ni ska gå dit!




Garnet är grått, ljuvligt fluffigt och dessutom småländskt! Jag har verkligen blivit svag för naturfärgad ull på sistone. Sjalen är stickad på stickor 7 (!) och mönstret improviserade jag ihop. Jag är riktigt nöjd med resultatet. Har använt sjalen hela vintern och hösten. Den kommer väl till pass på kalla växtvandringar vi har med skolan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar